06 مهر 1403 - 17:45

لزوم تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی از روش‌های غیر تورمی

لزوم تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی از روش‌های غیر تورمی
به گفته رئیس کمیسیون حمایت از تولید مجلس برای بهبود وضعیت تولید باید تأمین مالی بنگاه‌ها از روش‌های غیر تورمی انجام شود‌.
کد خبر : ۱۶۷۰۳۶

به گزارش ایبنا، جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس و در پاسخ به این سؤال که با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مسئله تولید در راستای حل مشکلات اقتصادی در این زمینه چه اقداماتی باید انجام داد، گفت: حل مسائل و مشکلات مرتبط با تولید به یک یا دو مرجع بر نمی‌گردد؛ بلکه مجموعه‌ای از اقدامات باید انجام شود تا تولید در کشور توسعه یابد.

 

رئیس کمیسیون حمایت از تولید مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر تولید را تقویت کنیم صادرات توسعه می‌یابد، درآمد‌های مالیاتی دولت افزایش می‌یابد، تورم حل می‌شود و بسیاری از معضلات و مسائل و مشکلات اجتماعی و اقتصادی حل می‌شود.

 

وی با بیان اینکه فضای کسب و کار در کشور مناسب نیست، بیان داشت: رتبه ایران از نظر سهولت کسب و کار و فضای کسب و کار در بین ۱۹۵ کشور دنیا ۱۸۷ است لذا باید اقداماتی انجام شود تا این مسائل حل شود و همچنین سهم دولت باید از اقتصاد کاهش یابد.

 

قادری با بیان اینکه یکی از معضلات جدی واحد‌های تولیدی مساله تامین مالی است، بیان داشت: باید تامین مالی واحد‌های تولیدی بیشتر توسط بازار سرمایه انجام شود در حالی که در حال حاضر ۹۰ درصد تامین مالی بنگاه‌های تولیدی به وسیله سیستم بانکی انجام می‌شود.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واحد‌های تولیدی ما با مشکل تأمین نقدینگی و تأمین مالی مواجه هستند، اظهار داشت: بنگاه‌های تولیدی برای تأمین نقدینگی باید از روش‌های تأمین مالی غیر تورمی استفاده کنند و با روش‌های تورمی از قبیل تأمین مالی از طریق سیستم بانکی نمی‌توان مشکلات واحد‌های تولیدی را حل کرد، زیرا این موضوع بیشتر به تورم دامن می‌زند. همچنین باید شرایطی فراهم شود که نقدینگی و منابع مالی به سمت تولید حرکت کند.

 

رئیس کمیسیون حمایت از تولید مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید سیاست‌های مالی، گمرکی، بیمه‌ای و ... در جهت حمایت از تولید باشد و ریسک فعالیت‌های غیرمولد افزایش یابد.

 

وی با تأکید بر لزوم رفع موانع تولید اظهار داشت: باید از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کنیم و از ظرفیت و دانش فنی و تکنولوژی این شرکت‌ها استفاده کنیم.

 

قادری کفت: همچنین تعاملات با کشور‌های همسایه و همسو را باید افزایش دهیم و از ظرفیت کشور‌های آفریقایی و آمریکای لاتین برای صادرات تولیدات استفاده کنیم.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر